Gece yarısına geldi artık,
Uyuyamıyorum,
Bir başıma banyoda kirleri çıkarmaya çalışıyorum.
Hesap sorar gibiyim onlardan,
Utanmasam kirlere bağıracağım,
Hiç acımıyor musunuz siz bana diyeceğim.
Uyumadan çamaşır da yıkayayım diyorum,
Koyu renklilerle beyaz renklileri ayırıyorum.
Aklıma düşüyor ya istemsizce,
Diyorum benim canımı yakanların da,
Böyle özenerek çamaşırlarını yıkamıştım.
Kirlerini ben temizlemiştim,
Sofralarına sıcacık yemeği ben koymuştum.
Bana ihanet edenlere nasıl gözüm gibi bakmışım,
Zaten ben hep benden başkalarına yaradım.
Nasıl birilerine yuva olurken,
Kapı dışarı soğukta sokakta bırakıldım diye kızıyorum,
Kirlere, çamaşırlara, evime, kendime.
İnsan bazen öylesine yalnız kalıyor ki,
Duvarlardan, çamaşırlardan cevap bekliyor.
Böyle yaşamaya yaşamak deniyor mu gerçekten?
Nefes alıyorum diye yaşıyorum sanıyorum,
Aslında sadece hayatta kalıyorum.
Bulaşık yıkarken insan ister istemez düşünüyor,
Bıçağı alsam da saplasam kendime,
İnsan bazen bitirmek istiyor.
Her zaman yaptığım gibi sesimi hiç çıkarmıyorum,
Bıçağı yıkıyorum yerine koyuyorum,
Kendime bir çay demliyorum.
-Sena Alpaydın