Değerlerini yitiren insan değerini yitiren insandır bence. Bizi biz yapan, bizim olan ve bizden olan her ne varsa onlara sımsıkı sarılmaya mecbur değil mahkûmuz. Yoksa başkalarına benzemekten fazlası, bir başkası oluyoruz. Bizim gibi görünen ama bizden olmayanlar.
Hani bazı günler hiçbir şey yapamadan ya da elbette bir şeyler yaparak ama esas yapman gerekeni yapmamış olarak geçer ya, öyle hissedersin ve tarifsiz bir ıstırap olur içinde. Ben bunu en çok okuyamadığım ve yazamadığım zamanlarda hissediyorum. İçimde bin bir pişmanlık ve huzursuzluk oluyor. Ama insan işte, bazen sadece bomboş bir gün geçirmek istiyor nefsi ve ona uyuyorsun.