Tabii bir de susmak var, konuşmaktan çok daha anlamlı. Zira bazı şeylerin, hislerin, düşüncelerin ve belki de daha fazlasının kalemle çizilir ya da bir şekle sokulabilir olduğuna inanmıyorum. Susmak da bir konuşma şeklidir bence ve henüz insan sükutu anlatacak bir şeyler bulamadı ve kanaatimce bulamayacak da. Onun için güzeldir belki de.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Satır satır yüreğimin şifalandığı canım dost kitabı.
Gözlerimde rahmete, kalbimde rikkate vesile oldu.
Haya ettim. İliklerime kadar titredim…
Bazı kitaplarda hissettiğinizi anlatamıyorsunuz bazen. Hislerinizi cümlelere aktaramıyorsunuz. Yaşıyorsunuz içten içe ama iş anlatmaya, yazmaya gelince bir türlü olmuyor.
Ülkemizde kadına şiddetin arttığı hatta kadın cinayetlerinin fazlasıyla çoğaldığı zamanlarda Hz.Meryem’i okumak o kadar iyi geldi ki… Müslümanlığın hep kadınları geri plana attığı, kadınları değersizleştirdiği, sadece kocasına hizmet eden bir varlık olarak gördüğü söylenir. Halbuki o kadar yanlış ki… Kadın sahabelerin veya Kur’an’da adı geçen kadınların hayatlarını bir kere bile okumadan yargıya varıyorlar malesef. Halbuki peygamber efendimiz(sav) savaştaki kararını bile eşiyle istişare ederek almıştır. İslamiyetle birlikte kadının parayla satışı veya para karşılığında bedenini sergilemesi yasaklamıştır.Daha sayamadığım o kadar çok şey var ki…
Meryem’in yalnız bir kadın olarak çocuk dünyaya getirmesi, asılsız suçlamalarla incitilmesi, oğlu Hz.İsa’nın peygamber oluşu sürecindeki desteği bir kadın ve bir anne olarak onun rolünü daha anlamlı kılmaktadır. Meryem, meleğin hitabına mazhar olmuş bir kadın olarak kadınlık âlemine ışık tutmuştur. Kadını dışlayan, öteleyen, azarlayan ve horlayan toplumda onun asil duruşu insanlığın onurudur. Modern çağlarda dahi toplumda kadının yeri ile pek çok sıkıntı ve tartışma yaşanırken iki bin yıl öncesine gidip onu gözlemlemek oldukça önemlidir.
Cennetin dört hanımefendisinden biri Meryem,
Cennet ile müjdelenen hanımlardan biri Meryem,
Masumiyetin yaşayan hali, iffet abidesi Meryem,
Tapınağa adanan ilk kız çocuğu Meryem,
Hz. Zekeriya peygamberin bakıp büyüttüğü, yetiştirdiği Meryem,
Cebrail’in nur çehresinden dahi iffet duyan
Çıkıp da "batı akıldır" diyenlere "eyvallah" diyemesem de "doğu da kalbidir" diye cevap verebiliyorum. Şimdi "batı" vicdanını yitirdi ya da hiç bulamadı belki de onu. Aklı var diyenlerle dolu etrafımız. Belki öyle lakin vicdanı olmayan bir akıl; dışlamaktan, ötekileştirmekten, zulümden ve ölümden başka bir şey üretemiyor