SENA ÇEVİK ོོོ ོ

SENA ÇEVİK ོོོ ོ
@sennacevik
Okuduklarımız ve gördüklerimiz de nasip meselesidir
Okul Öncesi Öğretmeni
Kbü
25 Haziran
347 okur puanı
Haziran 2022 tarihinde katıldı
Ölen ölüyor ve yanında bir şey götüremiyor dendiğine de inanmıyorum ben. Kefenin cebi yok, kabul ediyorum lakin gidenin bomboş gittiğine kimse inandıramaz beni. Ben bu dünyadan bir şeylerin götürüldüğünü savunanlardanım. Yani sanki isimlerimiz bir mezar taşına yazılmak için konmuş gibi geliyor bana, doğru. Ve ömür dediğimiz de bir çizgi, mezar taşının üzerinde doğumla ölüm tarihleri arasına konan. Kabul ediyorum ama her çizgi aynı çizgi değil, her ölenin ölü olmadığı gibi.
Sayfa 52·Kitabı okudu
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İnsanın babasından, dedesinden, atasından miras aldığını illa paraya çevirebiliyor olması mı gerekir? Daha sarih söyleyeyim miras illa da cepte taşınabilir mi olmalıdır? Daha başka, daha farklı ve daha kıymetli şeyler yok mudur atadan, dededen, babadan tevarüs eden?
Sayfa 51·Kitabı okudu
Batıda olan her şey kötü değil onu da biliyorum. Lakin müşkülümüz şu ki; biz en başında yanlış yerinden girmişiz bu kervana. Devayı, ilacı, dermanı değil de hastalığı, marazı almışız ve deva sanmışız dertlerimize. Bir örnekle maksat hasıl olsun: 1932 yılı sanırım. Keriman Halis isimli bir Türk kızı dünya güzellik yarışmasında birinci seçiliyor ve jüri başkanı kürsüye geçerek şunları söylüyor: "Sayın jüri üyeleri, bugün Avrupa'nın, Hıristiyanlığın zaferini kutluyoruz. 1400 senedir dünya üzerinde hâkimiyetini sürdüren İslamiyet artık bitmiştir. Onu Avrupa bitirmiştir. Bir zamanlar sokağı bile, pencere arkasına<dan seyredebilen Müslüman kadınların temsilcisi Türk güzeli Keriman, mayo ile aramızdadır. Bu kızı, zaferimizin tacı kabul edeceğiz, onu kraliçe seçeceğiz. Ondan daha güzel varmış, yokmuş bu önemli değil... Bu sene güzellik kraliçesi seçmiyoruz. Bu sene İslam'ı yenmenin zaferini kutluyoruz. Avrupa'nın zaferini kutluyoruz. Bir zamanlar Fransa'da oynanan dansa müdahalede bulunan Kanuni Sultan Süleyman'ın torunu işte mayo ile önümüzdedir. Kendini bizlere beğendirmek istemektedir. Biz de bize uyan bu kızı beğendik. Müslümanların geleceği böyle olması temennisiyle Türk güzelini dünya güzeli olarak seçiyoruz. Fakat kadehlerimizi Avrupa'nın zaferi için kaldıracağız." O kadehler hâlâ havada.İçlerinde şarap değil, ümmetin kanı var. Batı bir puttur diyorum sana ve çıkıp da o putu bir sillede devirecek İbrahim misal bir cengâver bekliyorum ben. Gelecek mi bilmiyorum. Geleceği vakte kadar inmeyecek sanıyorum o kadeh. Zira onlar elleri kanlı cellâtlar... Biz ise cellâdına âşık olmuş garipleriz... Ve bu aşk bizi iflah etmez...
Sayfa 49·Kitabı okudu
Batı dediğim ve derken de yalnızca bir coğrafyayı kastetmediğim kavramın neler ettiğini, bizden neleri alıp da gittiğini ve hatta gasp ettiğini bildiğimden belki de içim ısınmıyor. Bizi anlayamıyor onlar, biz onlara hayran ve hatta hüsnüne esir olmuş garipler. Ama bunu anlamış olacaklar ki elimizden almaya çalıştıkları ilk şey bu olmuş. Onlar "dini, ümmeti, peygamberi, Allah'ı bir kenara bırakın" demişler bize. Biz de bırakmış olmasak da eksilmişiz biraz.
Sayfa 47·Kitabı okudu
Şu var ki; aile kavramını her ne kadar yine de var olsa da ve tam manasıyla kaybetmesek de çok fazla boşalttık. Aile içindeki herkesin yeri ve manası kayboldu. Doğal olarak da orada öğrenilenler zamanla yitirilmeye başlandı
Sayfa 45·Kitabı okudu