Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Serenayd

Serenayd
@serenayd2
Kadıköy, 15 Ekim
3 okur puanı
Ağustos 2022 tarihinde katıldı
üç saat düşünüp 2 dakika unutmaya başlamak
Sevmek , uyuşturucu almak gibidir . Başlangıçta kendini iyi hissedersin , bütünüyle verirsin . Ertesi gün , daha fazlasını istersin. Henüz zehirlenmemiş , o duygudan hoşlanmışsındır ve onun üzerindeki egemenliğini sürdürebileceğini sanırsın. Sevdiğin kişiyi iki dakika düşünür , sonraki üç saat boyunca unutursun. Ama, yavaş yavaş onun varlığına alışır, ona bütünüyle bağımlı hale gelirsin. Böylece , onu üç saat düşünüp iki dakika unutmaya başlarsın.
Reklam
Kendini tehlikeye atmaktan korkan kişiye ne yazık ! Çünkü o kişi belki de hiç düş kırıklığına uğramayacak ve peşinden koşacak bir düşü olanlar kadar acı çekme yecek . Ama dönüp de arkaya baktığında ( çünkü her zaman , sonunda dönüp arkamıza bakarız ) , yüreğinden şu sözcüklerin döküldüğünü duyacak : " Tanrı'nın , yaşadığın her güne ektiği mucize tohumlarını ne yaptın ? Yaradan'ın sana bağışladığı yetenekleri ne yaptın ? Hep sini bir çukura gömdün , çünkü onları yitirmekten korkuyordun . İşte , şimdi elinde kalan , yaşamını yitirmiş olmanın kesinliği . " Bu sözleri duyan kişiye ne yazık ! Mucizelere o anda inanacak , ama varlığının büyülü anları geçip gitmiş olacak .
“O büyülü ânı anımsıyorum, o andan başlayarak bir evet " in ya da bir “ hayır ” ın varlığımızı tümüyle değiştire bileceği o ânı. Çok gerilerde kalmış gibi geliyor bana, oysa aşkımı buluşumdan, ardından da onu yitirişimden bu yana ancak bir hafta geçti.”

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
“O an odada kimse yoktu onun için, küçük bi kızken olduğu gibi çocukluğunun yatak odasında yatağının üzerinde dans ediyordu sanki ve bu hareketleri mutlak yalnızlığında kendisi için yapıyordu. Ve işte bu yüzden bu kadar özgürdü. Çünkü henüz hayata adım atmamıştı.”
Sayfa 179Kitabı okudu
sessizliğin tadını çıkaran iki mahkûm
Hatta bu sessizlik , birlikte sahip olabilecekleri en güzel şey olabilirdi . Çünkü sadece Benjamin ve Baba vardı . Anne orada değildi . Özgür ve nettiler . Onun güç alanının dışındaydılar . Kaçmayı başaran ve kaçtıktan sonra kendine gelmeye başlayan mahkûmlar gibiydiler . Sessizliğin tadını birlikte çıkaran iki mahkûm . Pek konuşmadılar . Ama belki de o gün , odada etraflarına dikkatle bakınırlarken ve bazen göz göze gelip birbirlerine gülümsediklerinde mutluydular.
Sayfa 159Kitabı okudu
Reklam
kendi ormanına sahip olmak
herkesin , sadece kendine ait , içini dışını bildiği ve kendini güvende hissettiği bir ormanı vardır . Ve kendi ormanına sahip olmak , bu hayattaki en güzel şeydir . Bunun için yapman gereken tek şey , ormanda yeteri kadar dolaşmak . Böylece , çok geçmeden her kayayı , her alengirli yeri , devrilmiş her huş ağacını yakından tanırsın ve işte o zaman orman senin olur , sana ait olur . "
başka bir ruhla düşünmedim hiç onu
“Belki de yaşamı değiştirecek gizleri vardı ? Hayır, diye yanıtlıyordum kendimi, bu gizleri arıyor yalnızca. Sizin anlayacağınız, büyülüdür erdemi ve ben tutsağıyım onun. Yeterince gücü , -umutsuzluk gücü !- bulamazdı bir başka ruh kendine, dayanmak için onun büyülü erdemine, onca korunmak, onca sevilmek için. Zaten bir başka ruhla birlikte hiç düşünmedim , hiç onu: İnsan kendi meleğini görür, bir başkasının meleğini asla-bana kalırsa.”
al sana işte güç
“Güçsüzlük ya da güç: Al sana işte güç. Bilmiyorsun nereye gittiğini bilmiyorsun niçin gittiğini oraya, gir her yere, yanıtla her şeyi. Bir ceset olsaydın ancak bu kadar öldürebilirlerdi seni.”
“En iyisi, şöyle esaslı bir sarhoş uyku çekmek, kumsalda.”
kahinleşen şair
“Şair, bütün duyuları uzun süre , sonsuzca ve bilinçle karıştırarak , düzensizleştirerek kâhinleşir . Yani, sevginin, acının, çılgınlığın bütün biçimlerinde; kendini arar, kendinde tüm ağuları tüketir ve bunların yalnızca en özlü, en güzel kısımlarını tutar kendinde.”
Reklam
Ben Bir Başkasıdır
“Ben" ve "bir başkası” sürekli değişim ve yenileşmeyi de temsil etmektedir bireyin kişiliğinde : "Ben” olarak kalmayı sürdürecek "değişmez ben" değil, bir başkası olma yeteneği olan değişimsel bir "ben”.
bütün biçimlerde kendini aramak
“Acının , sevginin , çılgınlığın bütün biçimlerinde kendini aramak. Yani şair ancak bu yaşamsal ve deneyimsel biçimleri deşerek, yenilerini bularak bilinmezi bilinir, görünmezi görünür kılabilir. Rimbaud bir anlamı, bir şeyin anlamını değil , o anlamı oluşturanı, yaşamı ve yaşamın ayrıntılarının düzenini bozmak, yenilemek ve değiştirmek istiyor.”
kalplerindeki korku
“Hiç kimse doğru bildikleri için ölmez. İnsanlar doğru olmasını istedikleri şeyler için ölürler çünkü kalplerindeki korku onlara bunun doğru olmadığı söyler.”
Sonuna Kadar
“Zevk için yaşamış olmaktan bi an bile pişmanlık duymuyorum. Sonuna kadar yaptım, zira insanın yaptığı her şeyi sonuna kadar yapması gerekir. Deneyimlemediğim hiçbir haz olmadı.”