Kaynaklarımızda üç yaşın çok önemli olduğunu göryoruz:23, 33 ve 40. 23 fiziki olgunluk yaşıdır. Artık bedenin, biyolojik olarak, nihai anlamda olgunlaştığı yaştır. 33 akli olgunluk yaşıdır. Efendimiz'in (s.a.v) bir beyanına göre de cennetteki yaştır ve bu yaşta akıl olgunluğa erişmiş olur. 40 ise ruhi olgunluk yaşıdır. Dolayısıyla peygamberlik için 40 yaşın seçilmesi tam bir olgunluğun oluşmasıyla alakalıdır.
Bu öyle bir bahçedir ki eli, kolu, boyu uzun olan girer; kimisi en yüksek dallardaki en olgun meyveleri alır, kimi orta dallardaki meyveleri koparır, kimiyse en alt dallardan meyve toplar. Kişi, hiçbir şey yapamazsa yere düşmüş meyveleri alır. Ancak kimse bu bahçeden eli boş dönmez, nasipsiz çıkmaz.
"Üşüyorsun, hastasın, aptalsın!"
"Kanıtla!" diye çıkıştım.
"Birkaç sözcük yeter buna: Üşüyorsun; çünkü yalnızsın, içinde gömülü duran ateşi hiçbir insan yakınlığı alevlendirmiyor. Hastasın; çünkü duyguların en güzeli, insanoğluna bağışlanan en tatlı, en yüce duygu senden uzak duruyor. Aptalsın; çünkü onca acı çekerken gene de mutluluğu yanına çağırmaktan kaçınıyorsun; onun seni beklediği yere doğru bir adım atmaya bile yanaşmıyorsun. "