Dikkat spoiler içerebilir!
Zweig’in yine az sayfada çok şey anlattığı bir eser. Tıp öğrenimi görmek için ailesini ve rahat yaşamını geride bırakıp Viyana’ya giden genç bir adamın büyük kent yaşamıyla tanışma sürecini, büyük kentin getirdiği yalnızlığa yenik düşüşünü, hayatın gerçekleriyle karşılaşmasını ve bunlarla başa çıkamayıp kendi iç dünyasına dönüp sıkıntılarla boğuşmasına şahitlik ediyoruz. Tam kendinden eğitiminden ümidi kestiği sırada ev sahibinin kızının kızıla yakalandığını öğrenir ve doktor olarak yardımcı olmak ister. Sabahlara kadar kızın başında bekler, iyileşmesine şahitlik etmek ister. Kızın saf güzelliği, iyileşmesini görmesi Berger’in bu şehre hangi hayallerle geldiğini hatırlamasına yardımcı olur. İçine girdiği bunalımdan yavaş yavaş çıkar. Eğitim hayatına tekrar başlama kararı alır. Bu sırada kız iyileşmiştir ama Berger… Yeniden yeşeren hayalleri ve umutları sadece okuduğumuz sayfalarda kaldı.. Bu küçük hikayenin bize anlatmak isteğini anlayıp öğüt alabilmek dileğimle.. Keyifli okumalar…