En zamansız olduğum anda elime kitabı aldım. Zamanımın en çok ihtiyacı olduğu anda..
Osmanli padişahı Kanuni Sultan Süleyman ve süt kardeşi Derviş Yahya Efendi’nin hikayesini anlatıyor. Bir tarafta toprakları için cihat eden Osmanlı Sultanı, diğer tarafta kendisini Allah yoluna adayan, dünya denen gelip geçici bir yerde mânâsını arayan ve bulan gönüllerin Sultanı Yahya Efendi
Bu dünya bir harabe handır, baharı dahi yalancı bahardır ve yaşadım desen de yalandır. Zira insan burada yaşamaz da yaşlanır burada. O vakit neyine gam çekelim, neyine üzülelim? Hem sahip olan kaybettiğine üzülür, malik olan terk ettiğine üzülür, ait olan gittiğine üzülür. Biz sahip değiliz, malik değiliz, ait değiliz ki gam çekelim. O vakit 'Hû' diyelim de her kulak işitsin sahibini