Rayları gördükçe Anna’yı anımsadığını söyledi biri. Kitap bitene kadar raylarda can vereceğini hissettim Anna’nın. Kehanetimin gerçekleşmesini bekledim satırlarca. Bu yüzden beklenen tepkinin aksine boşluğa düştüm ve yapmacık buldum ölümü bile.
İyiliğin bir nedeni varsa, iyilik değildir artık o. Sonucu, yani ödülü varsa iyilik olmaktan çıkmıştır. Öyleyse iyilik, neden ve sonuçlar zincirinin dışındadır.
Beni tanıdığını sandı. Oysa beni tanıyan herhangi bir kimsenin tanıdığı kadar az tanıyor beni o da. Kendim bile tanımıyorum kendimi. Fransızların dediği gibi, nelerden zevk aldığımı biliyorum yalnızca.