"İyi İnsan"- Üstün Dökmen
Doğan Cüceloğlu gençliğimin efsanesiydi, şimdi de öyle.
Doğan Cüceloğlu “iyi” kelimesinin cümle içinde kullanılışına örnek teşkil edecek türden iyi bir insandı.
Meslektaşımdı, ailemizin bir ferdiydi, çocuklarımızın amcasıydı. Yıllar süren dostluğumuzda bir defa bile bir başkasının arkasından konuştuğunu duymadım. Herkese güler yüz gösterirdi, adı geçen tüm tanıdıklarını güler yüzle anardı.
Fizik Bölümü’nde okurken kendisiyle ilk kez karşılaştığımda birkaç kelime konuşmuştum. Bu durumdan Prof. Dr. Işık Savaşır’a söz ettiğimde yüzü aydınlanmış, “Tanışmana sevindim, Doğan çok iyi bir insandır,” demişti.
Doğan Ağabey hep iyi insan oldu ve kişiliğiyle, çalışmalarıyla pek çok insanın yüzünü ve ufkunu aydınlattı.
(İYİ Kİ Kitabından... - Üstün Dökmen)