Birisi bana , "insan ne ile yaşar ? " diye sorsaydı cevabım şu olurdu: " Ne ile yaşayacağını bilemem ama ne olmadan yaşayamayacağını söyleyebilirim: umut!"
Nietzsche der ki, " Bir nedeni olan, her nasılsa katlanır."
Sana acımasızca davranan birisini düşünüp; bana nasıl böyle şeyler yapabilir diye tekrar üzülüyorsun belki de.Ancak acımasız insanlar kendilerinden başka kimseyi düşünmez, diğer insanları önemsemez, önemsenecek bir şey gibi görmez.
Hayat yolunda sen çabalarsın, bir şeyler değişir ya da değişmez. Sonucun ne olduğu, ne yapman gerektiği gerçeğini değiştirmez, her halükârda mücadele etmek zorundasındır. Hayat mücadele üzerine kurgulanmıştır.