" Çağa uygun olmayan yasalar da ,yasaklar da , gelenekler de pul pul dökülür gider. İlerleme, insanın başkaldırması ve kendisini engelleyen yasakları geçersiz kılması demektir. En yalın tarifiyle " ilerici " olmak da budur."
" Bazıları geride bir şeyler bırakacaklar. Bir kitap, bir tablo, bilimsel bir buluş, namuslu bir davranış, bir merhamet öyküsü, bir öykü... Gönlü daha zengin olanlar , " Bu dünyadan gider olduk/ kalanlara selam olsun !" Diyecekler ve bu insan çığlığı yüzyıllarca yankılanacak kulaklarda . Bencilliğin kör kuyularında boğulanları ise torunları bile hatırlamayacak.