Kurgusu güzel hazırlanmış, düğümleri çözme aşamaları gayet başarılı, sürükleyici bir roman. Vermek istediği mesajları gayet açık ve özenle yerleştirmiş kurgunun içerisine. Olumsuz yorumlara rağmen ben çok başarılı buldum. Elimden düşüremedim. Bir kaç saate kitabı bitirdim.Ayşe Kulin'e tebrikler. Kendine özgü anlatımı ve çizgisiyle gerçekten hoş bir kitap.
Boşlukta okunabilecek sürükleyici bir kitap. Çocuklukta ailesel olarak ikili ilişkilerde yaşadığı travmadan sonra bağlanmaya korkan bir kızın bunu yenerek aşka yelken açmasının öyküsü
Evlilikte; eşine kısıtlayıcı ve zorbalık tavrı gösteren, tutarsız davranışları olan bireyin, sakladığı bir usulsüzlük vardır. Karşısındakine hem bu usulsüzlüğü yapar, hemde sergilediği davranışı karşısındakinin tolere etmesini bekler. Sadece güçlü ve özgür birey, kendi kişiliğine yapılan bu hakareti kaldıramaz ve 'Sil baştan' yaşamına yön verir.