“İki yüz elli kelime bilen,iki yüz elli birinciyi anlamayanları görmek bizi sadece dehşete düşürmektedir.Bütün dünya kendi diline ve tarihine sahip olurken,üç beş yüz sene evvel yazılmış eserlerini su gibi okurken daha dün yazılmış olan yazıların dilini açıklamaya ne lüzum vardı????!!!”
“Ayda, yılda birkaç beyit söylenmekle,birkaç şarkı okumakla,birkaç satır yazı yazmakla,birkaç çizgi çizmekle,öğrendiği lisanı nadiren tekellüm etmekle insan,ne şairliği,ne musikişinaslığı,ne hattatlığı,ne ressamlığı,ne de lisan aşinalığı muhafaza edebilir.”