9/10
·120 syf.··
2023 5. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 14 Mayıs 2023 12:33
Dervişlerin bu dünyaya bakışlarını ve yaşayışlarını çok imreniyorum. Sabırları nehir gibi hem şifaa dağıtıyor hemde mest ediyor. Düşünceleri bu dünyaya neden geldiğimizi ve bu dünyada nasıl iz bırakmamız gerektiğini hatırlatmak için bir rehber. Pendname öğütlerden oluşan bölümlere ayrılmış bir kitap. Öğütlerini, İmam Gazali'nin Ey Oğul, kitabına çok benzettim hatta bazı kısımları sanki aynıydı. Tasavvufla yoğrulmuş hayat öğütleri özellikle gündemden yorulunca bir dinlenme durağı oldu. Derine inip betimleme yapmadan net bir şekilde ifade edilmiş. ~ Gece gündüz Hak yolunda yürüyen kimse, Allah'ın gazabından korkar. ~ Dinin taze ve berrak su gibi saf olmasını istiyorsan, sadece dînen helâl olan yiyecekleri yemeye özen göster! Haram yiyecek peşinde koşan, kalbini öldürür ve bir daha dirilmeyecek şekilde onu mahveder. ~Derviş, hiçbir şeyi olmamasına ve sırtında abayla dolaşmasına rağmen, insanlara kendini zengin ve müstağni gösterir. Ey rahmeti sonsuz Rabbim! Sen bizim hepimize rahmetinle muamele et! Bütün günahlarımızı bağışla! Biz âciz kullarının, sayısız hatalarla kirlenmişlerin, Senden başka hiçbir dayanağı, desteği yok! İster lûtfedip bizleri kabul et, ister geri çevirip reddet! Yine de senin kullarınız! Kararın ne olursa olsun, bizler ona itiraz etmeden boyun eğeriz!
Tasavvuf
PendnâmeFerîdüddin Attâr · Sufi Kitap · 20212,250 okunma
Puan vermedi·404 syf.··
2019 5. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 06 Nisan 2019 17:20
Okumayı yenice bitirmiş olduğum sevgili kitabımın Kendisi çocuk kitabı görünümlü çocuk+yetişkin kitabı. Sanırım bu tarz kitap okumayalı çok zaman olmuş. Ve ben fazlaca özlemişim böyle içimi ısıtan kitaplar okumayı. İçeriğinden fazla bahsetmeyeceğim fakat dilinin çok akıcı olduğunu ve kitabın sizi içine çektiğini söyleyebilirim. Minik Will ile birlikte duygu istasyonlarına uğrayan bir trenin küçük bir vagonunda yolcuydum sanki. Yanıbaşında gibi hissettim kendimi. Bazen o küçücük bedenine sarılıp onu teselli etmek yaralarını sarmak istedim. Bazen önünde diz çöküp gözyaşlarını silmek istedim.. Bazen o çocuk yüzündeki tebessümüne ortak oldum.. Sevgisizliğin , hele de anne şefkatinden yoksun olmanın meydana getirdiği acıları ve sevginin iyileştirici gücünü ben de hissettim ve yaşadım sanki okurken.Yeryüzündeki tüm çocukların yüreklerine öpücükler kondurup "siz değerlisiniz ve sevilmeye en layık olanlardansınız" demek istedim.. Sevgii.. Ne büyük şifaa. Koşulsuz sevilmek nasıl da yaralara merhem.. Kitap bittikten sonra aklıma "Birbirinizi sevmedikçe  iman etmiş olmazsınız." hadis-i şerifi geldi çokça. Daha farklı bir şekilde fehmettim bunu kalbimin derinliklerinde.. Gönül rahatlığıyla tavsiye edebileceğim bu şahane kitabı tanımama vesile olanlara çok teşekkür ediyorum. Keyifli okumalar.
İyi Geceler Bay TomMichelle Magorian · Beyaz Balina Yayınları · 20181,262 okunma