"Hiç kuşkusuz, sorun bizde, Kur'ân'da değil! Bunun en başlıca sebebi de, biz Kuran'ın gökten indirilmiş en büyük mucize olduğu gerçeğini canlı tutarak hareket etmiyoruz. Aynı şekilde bu mucizenin en büyük sırrının, okuyucusunun nefsinde oluşturduğu tesir olduğunu ve hangi halde olursak olalim, bizi Allah'ın razı olacağı noktaya getirme gücünün olduğunu unutuyoruz.
Fakat biz, Kuran ile olan ilişkimizi, sevap elde etmek için okuduğumuz bir kitap alışkanlığı ile okumaktayız. Ondan gerçek anlamda faydalanmak amacıyla okumuyoruz...
O zaman biz onu terk ettiğimiz ve onun mucizelerinden faydalanmayı bıraktığımız halde, nasıl olur da ondan etkilenebiliriz?"