Kitap beni gerçekten çok etkiledi. Özellikle empati yeteneğiniz yüksekse Fugui'nin acılarını derinden hissediyorsunuz, bu yüzden hassas bir dönemden geçiyorsanız en azından bu dönemde okumanızı önermem. Onun dışında herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Ne kadar eski zamanların şartlarında geçmiş olsa da hayatın gerçeklerini gözümüzün önüne seriyor ve bazı şeylerde farkındalık sağlıyor.
Peki bu kadar etkilenip de 7 puan vermemin sebebi nedir? (Devamı spoiler içerir)
-
-
-
-
-
Açıkçası yazarımız bana sırf hayatı çok kötü olan bir karakter yazmak için sonlara doğru karakterimizin tüm ailesini öldürmüş gibi geldi. Bence Fugui'nin çocuklarının ve karısının ölümü gayet mantıklı yazılmıştı ama damadını ve torununu bu kadar hızlı kaybetmesi saçma oldu. İnsan ister istemez şey diye soruyor kendi kendine: Bir insanın hayatı bu kadar mı kötü olur ya? Yazarımızın amacı böyle bir insanın hayatını konu almak olabilir tabii ki ama gerçekten son yirmi sayfada çok hızlı bir şekilde dört karakter kaybettik. Biraz da sanırım Fugui'ye üzüldüğüm için bu durum canımı sıktı. Onun dışında son sayfalara kadar kitap benim için mükemmel gitti. Bu yüzden puanım 7/10 Yaşamak