Öncelikle son zamanlarda okuduğum en sürükleyici ve etkileyici kitaplardan biri diyebilirim. Gerçekten okumayı düşünen herkese tereddüt etmeden almasını öneririm. Eylül’ün içinde bulunduğu durumu o kadar net hissettim ki sinirle ordan İnci’yi kovmak istediğimde kedim gelip beni sakinleştirmeye çalıştı sjsjsjsj. Tek bir eleştirim var bunu da uzman gözünden söylemek zorundayım ama spoilerlı. Kitabı bitirmeyenler kalan incelememi okumasın lütfen. SPOİLER
Zehranın ortaya çıkışı ve olayların bağlantısı süperdi ama hiçbir psikolog tanı koyamaz, yani hikayenin omurgası olan Zehranın akıl hastanesine yatırılması ne Eylül’ün ne de hocasının yetkisinde olan bir şey. Psikologlar sadece şüphelenip psikiyatriste yönlendirebilirler ve tanıya da tedaviye de psikiyatristler kendi muayeneleriyle karar verir. Psikiyatristler 6 yıl tıp eğitimi alıp üstüne 4 yıl psikiyatri ihtisası yapmış hekimlerdir. Psikologlar ise üniversitede psikoloji okumuş hekim olmayan profesyonellerdir. Hekim olduğum için bu kısım benim gözümde büyük bir mantık hatası oldu ve hikayenin gerçekçiliğini yok etti gözümde. Ama psikolojik kavramlar yerinde ve doğru kullanılmıştı.
Bu eleştirim haricinde kitabı çok beğendim. Sonda Eylülün gerçekten psikolojik bir rahatsızlığı mı var yoksa İnci yeni bir oyun mu oynadı yazarımız bize bıraktı diye düşünüyorum. Böyle bi son beni o kadar etkilemedi hatta olmasa da olurdu. Yaşadıklarından dolayı akut stres bozukluğu veya post travmatik stres bozukluğu gelişmesi de çok muhtemel ama kitaptaki psikolojik gerilim gerçekten baş döndürücüydü, çok etkilendim. Sezin Karameşeyi upuuuuuzuuuuun yıllardır takip ediyorum, online ablam gibi. Hatta şuan doktor olmamı düşünürseniz liseden beri demem bu süreyi anlatır. Onu çok seviyorum yazdığı kitaplarla da gurur duydum. Master piece
MÜKEMMELDİ! MÜ-KEM-MEL!! Yani bir kere de kötü yaz be kadın, bir kere de beklentimin altında bırak kitabı! HARİKASIN.. HARİKAAAA!!!!
Evet.. selamlar! Yazardan okuduğum dördüncü ve ülkemizde çıkan son kitabı ile karşınızdayım. İyi bir kızın cinayet rehberi serisinin tüm kitapları bende 10/10. Serideki her bir kitabın yeri bende çok farklı. Üçünün de konusu bağlantılı olsa da bence karakterlerin gelişiminden, olayların evrilmesinden dolayı üçünün de bence ruh hali-enerjisi-teması çok farklı. VE ÜÇÜ DE BENİM BEBEKLERİM! O kadar çok seviyorum kii her birini anlatamam. Tabi onlardan sonra bu kitabını da çok büyük bir istek ve heyecanla aldım. Kitaptaki olay 8 saatlik bir zaman dilimini hedef alıyor. Ve ben tüm bu süre boyunca sanki o 8 saatin içinde tıkılıp kalmıştım. Hatta tuhaf ama okumam da tam o kadar sürdü galiba. Bir de okurken daha çok atmosferi yakalamak amacıyla açtığım araba sürüş-yolculuk soundlarından sanki her bir saniye etrafıma bakma, bir şey çıkıp beni korkutacak duygusu içerisindeydim shsdajhasjs. Bir insan bunu kendine niye yapar bilmiyorum sjsjsjsj. Konu bence tek kitap ve aşırı heyecanlı-hızlı olay örgüsünden dolayı bir tık okurken karışık, kolay olmasa da sakin okumak lazım (hıhı aynen canım!) Ama yazarcım sanki bunu anlamış gibi bir sonraki sayfada ya da satırda olayları öyle güzel özetledi ve toparladı ki yani dedim işte seni bu yüzden seviyorum. Sanki okurun ihtiyacını anlıyor ve ardından bunu ona sunuyor. Ayrıca yazarın bana hissettirdiği inanılmaz bir duygu var. Yani ne yazsa düşünmeden alır ve seve seve heyecanla okurum ve iyi olacağını da bilirim. Öyle okurla bütünleşen, net, risksiz, garanti, mükemmel bir eşleşme. En azından benim için öyle. Kitabı okurken hep endişelendiğim bir şey vardı. Ama sonu o kadar güzel bitti ki, öyle içime sindi ki
Aranızdan BiriHolly Jackson · Epsilon Yayınları · 2024571 okunma
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bugünkü kitabımız bayağı bir farklı, yani yenilik arayanlara, hem macera hem de tarihi bir şeyler okumak isteyenlere muazzam bir kurtarıcı olur. Hikaye 1800'lü yıllarda geçiyor ve İnez isimli ana karakterimizin ailesinin gizemli ölümünü araştırmak üzere Mısır'a gitmesi ile başlıyor. Ha bu arada kızın ailesi arkeolog ya da en azından onlara sponsor oluyorlar diyelim, olaylar da bu sebeple çoğunlukla Mısır'ın geçmişinden gelen o terihi eserlere, tapınaklara ve mezarlara yönelik şekilde. Çok İndiana Jonesvari değil mi? Bir de mevzuya eser kaçakçıları da eklenince aksiyon iyice tavan yapıyor. Bitti mi peki? Hayır, henüz söylemeyi unuttuğum bir ayrıntı daha var ki o da kitabın fantastik yönüne işaret ediyor: kadim sihir. Evet, yanlış duymadınız bu hikayeye böyle büyülü ve mistik bir unsur daha ekli. Bayağı ilgi çekici bir kombinasyon ama yazar bununla da yetinmiyor ve romanına romantizm de ekliyor, pastanın üstündeki vişne misali yani. Uzun lafın kısası bayağı dolu dolu bir kitapla karşı karşıyayız.
Öncelikle eski Mısır, Kleopatra, 1800'lerin Mısır yerleşkeleri, arkeolog çalışmaları, mezarlar, tarihi eserler osuydu busuydu derken hikaye beni zaten büyüledi. Çünkü bu konulara ilgiliyimdir. Gerçi çocukken izlediği mumya filmleri yüzünden senelerce onlardan deli gibi korkan ben nasıl oluyor da sonrasında tüm bunlara ilgi duymaya başlıyor inanın hiçbir fikrim yok. Babamın zamanında bana CD olarak izlettirdiği o filmler yüzünden senelerce geceleri uyuyamadım, annemi de uyutmuyordum kendimle hey gidi günler.
Neyse eminim geçmişim sizi ilgilendirmiyordur hızlıca konuya geri dönelim o halde. İşin tarihi yönü zaten büyüleyici iken üstüne İnez'in kadim sihir vasıtasıyla bizzat Kleopatra'nın anılarını görmesi de her şeyi on kat daha ilgi çekici yaptı. Ortada ailesine ne olduğuna
Evetttt!!! Bir kitap daha bitti sevgili arkadaşlar.
Filmi olsaydı dedim gerçekten filmi olsa aşırı güzel seyir zevki olurdu. Sanırım ama şuan içindeki günah hanedanlarını düşününce eminde olamadım ama HBO yapardı sjsjshshshs. Serinin son kitabıydı ama son muydu bilemiyorum. Öfke ve Emilia için çok güzel bitse de özellikle son kısımlarda resmen aşktan eridim. Yani o son bölüm o kadar güzeldi ki ilk iki kitapta sinir olduğum pek çok şeyi açıkladı. Lanet yüzünden. Ama cidden hala düşüncem 2 kitapta da bitebilirdi. Bilemiyorum sanki ama ayrıntılı yazılması da hem güzel hemde kötü çünkü son kitaba kadar bişey öğrenemiyorsunuz hep sizi merakta bırakıyor sırlardan çok sıkılmıştım yani. Baştaki o tavırları ve Emilianın öfkeye hiç güvenmemesini de anlıyoruz. Bence kitap onlar için çok güzel bitti. Başka varmı bilmiyorum. Ben en çok sanırım son kitabı sevdim. Dediğim gibi başta o merak duygusu sıksada aslında güzel bir evreni var. Ben uzun bi süre yarım bıraktığım için geri iki günde okudum. Sjsjsjsj başlamamla bitmesi bir oluyor.
Herneyse , cadılar , iblis prensler, kurtlar hoşunuza giderse alın okuyun çok güzel tatmin edici. Aşktan düşmana sonra aşka . Shshshshs bende şok olmadım değil yani. Öyle gizem de seven arkadaşlar arka arkaaya okuyablrsiniz üç günde biter. Bu arada bende devamı varmı diye bakmaya gidiyorum. Okuyanlara teşekkür ediyorum <3
Ve son alıntıları paylaşmadım ama çokkk güzellerdi kitabın sonunu siz okuyup daha mutlu olun dedim son bölüm efsane hala duygusal hissediyorum ikisinin de aşkıını çok sevdim. Sonsuza kadar…
ÖFKE <3 GAZAP
Ah bu serii Gizem, bilmece ve sırları seviyorsanız bu seriyi direkt okuyun
İlk kitaba beklentisiz başlamıştım ve büyük bir keyifle okudum. Yazarın anlatımı çok akıcıydı ve karakterlerle birlikte ipuçlarını takip ederken kitap bir anda bitti Tabi ki “yok artık” dediğim noktalar oldu ama kitabın geneli gayet mantıklıydı
Hawthorne Mirası da ilk kitap kadar akıcı, sır dolu ve gizemliydi ilk kitaptaki birçok detay bu kitapta öne çıkmıştı. Birkaç sırrı çözsek de olayın çoğu son kitaba kaldı ve okumak için sabırsızlanıyorum
Serideki favori karakterim Avery ama bu kitapta beklemediğim bir seçim yaptı. Spoiler almadığım için seçtiği kişiye o kadar şaşırdım ki Yani nasıl o iki kişi arasından onu seçti, bilemiyorum. Hikaye aşk odaklı olmadığı için bu çifti görmezden gelicem
Hawthorne ailesi küçük yaştan itibaren maşallah türlü oyunlar ve bulmacalarla büyütülmüş. Dedeleri onlara hep görevler vermiş ve aralarında rekabet oluşturmuş. Bu aileye bir anda düşen Avery ise Hawthorne kardeşlere çok iyi uyum sağladı.
Karakterlerin çoğu lisede ve o kadar zekiler ki bir süre sonra bu sinir bozuyor sjsjsjsj. Tobias Hawthorne her birini özel bir şekilde yetiştirmiş ve evin içerisinde zibilyon gizli geçit, ipuçları ve notlar var. Malikane, ortaçağ kalesi ve uzay mekiği karışımı gibiydi. En son 7 yaşından itibaren duvara görünmez mürekkeple yazılar yazıldığını görünce bu konuyu saldım. Hawthornelar böyle bir aile, napalım
Bu arada seride tek sevmediğim şey Emily - Grayson - Jameson üçlemesinin sürekli geleceği etkilemesi. Jameson’un rahat tavırları ve bencilliği zaten yorucu bir de kardeş çekişmeleri beni biraz baydı
Bu seriyi okurken zaman nasıl geçiyor, kitaba ne ara başladım ve bitti anlamıyorum. Bir noktada bu insanların hepsi çıldırmış da diyebilirsiniz ama yine de karakterler ve
Kitap çok güzeldi fakat çok ağladım geceleri uyuyamadım Prometheus un kim olduğunu düşünmekten bir ara acaba ben miyim dedim sjsjsjsj. Minel ve korel yarım kaldılar…
Emare - MaskeAslı Arslan · İndigo Kitap · 20221,951 okunma