Dini öğretide doğruluk payı olduğu benim için şüphe götürmez bir gerçek, ancak şu da kesin ki bu öğretide yanlışlar da var. Bense neyin doğru, neyin yanlış olduğunu bulmak ve bu ikisini birbirinden ayırmak zorundaydım.
Hakikatin sevgiyle bir araya gelmekte yattığını düşünen ben ise şunu açıkça anladım ki din biliminin kendisi gerçekte var etmesi gereken şeyi yok etmekteydi.
“Yüreğimi bilgeliği bilmeye adadım, deliliği ve budalalığı bilmeye… Bunun da ruhuma sıkıntı verdiğini gördüm. Büyük bilgelikte büyük keder olur ve bilgisini artıran kederini de artırır.”