Duygularınız, gerçekler değildir! Hatta, duygularınız, düşüncelerinizin aynası olmak dışında, anlamsızdır da. Anormal duygular da çarpıtılmamış düşünceler tarafından yaratılanlar kadar tutarlı ve gerçekçi geldiği için, otomatik olarak onların gerçek olduğunu varsayarsınız. İşte bu yüzden depresyon, zihinsel 'Kara büyü'nün kuvvetli bir şeklidir.
Davranışlarınız standartlarınızın altına düştüğünde, -meli -malı cümleleriniz utangaç ve suçluluk yaratır... Ya beklentilerinizi gerçeklerle uyumlu duruma getirmeniz gerekir ya da insanların davranışları yüzünden hayal kırıklığına uğramaya devam edersiniz.
Kendinize 'Şunu da yapmalıyım' 'bunu da bitirmeliyim' diye motive etmeye çalışırsınız. Bu fikirler sizde baskı yaratır ve öfkelendirir. Ama, tam tersine, ilgisiz ve isteksiz kalıverirsiniz... Başkalarına '-meli -malı' ifadeleri yakıştırdığınız zaman, genellikle endişeli hissedersiniz.