Okulların açılmasıyla birlikte uzun bir süre çantamda benimle birlikte okul yollarını çekmiş bir arkadaş olmasının yanında her bir sayfayı tekrar tekrar okutturmuşluğu da vardır. Zaten tekrar tekrar okunması ve çevremdekilere de ısrarla okutturmam gereken kitaplar arasında yerini daha kitabı ilk okuma başladığımda almıştı.
Yazar, nasıl ideal bir devlet olunur, sorusunun cevabını okuyuculara sunmaktadır. Ve bir öğretmen adayı olarak kendime uyarlamam gereken o kadar çok altını çizdiğim cümle oldu ki... Zaten Atatürk'ün okulların müfredatına konulmasını istediği kitap olmasını üzerine söylenecek pek bir şey kalmıyor. Kitapla ilgili tek olumsuz eleştirim de yayınevinin kitabı okurken beni rahatsız edecek kadar fazla anlatım bozuklukları ile basmış olmasıdır. Buradan da yayınevine yeni baskılarında bu eksikliklerini düzeltmeleri için bir çağrıda bulunalım.