İyi etki diye bir şey yoktur ki Mr. Gray. Etki denen şey tümüyle ahlaka aykırıdır. İnsanın birini etkilemesi demek ona kendi ruhunu vermesi demektir. Bu insan kendi doğal düşünceleriyle düşünmez artık. Kendi doğal ihtiraslarıyla yanmaz. Erdemleri sahici değildir. Günahları - günah diye bir şey varsa eğer - ödünçtür. Bu insan başka birinin müziğinin yansıması olur çıkar. Kendisi için yazılmamış bir rolde oynayan bir aktördür artık.
Bir yerden sonra tekrara sardığını hissettim ama gerçekten insanı güzel düşünmeye iten bir kitap. Okuduklarımı uyguladığımda ne olur bilmesem de kendimi olmak istediğim yerde hayal etmek bile çok güzel..