Sinan Akbaş

Sinan Akbaş
@snnakbas
İnstagram:@salt_okur_
Puan vermedi·303 syf.··
2019 22. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 25 Haziran 2019 22:53
Albert Camus’un veba romanı 1940’lı yıllarda oran kentini saran veba hastalığına karşı yapılan direniş mücadelesinin hikayesidir. Albert Camus’un okuduğum en iyi kitabıdır kesinlikle,insanliğa karşi öylesine karamsardir ki bu durum sizi rahatsız edebilir.. Aralarında doktor, gazeteci, din adamının da bulunduğu bir grup insanın, yaşadıkları oran şehrinde sinsice yayılan vebayla olan mücadelesini anlatır öyle güçlü betimlemeler yapar ki sadece faşizmi değil, insanoğlunu dize getiren tüm felaketleri betimler: açlık, savaş, hastalık, faşizm, kapitalizm.. Bu kitap öyle bir kitap ki dostlar ne kadar anlatsam ne yazsam gerçekten az gelir sonuna yaklaştıkça gözlerimin dolduğunu fark ettim ve kendimi sorgulamaya başladım.. - söyleyin doktor, vebadan ölenler için bir anıt yapılacağı doğru mu? - gazeteler öyle diyor. bir gömüt taşı ya da bir plaka. - bundan emindim. ve nutuklar atılacak. yaşlı adam boğuk boğuk gülüyordu. - buradan duyuyorum onları: ‘ölülerimiz…’ sonra da gidip karınlarını doyuracaklar Bu kısımı okurken boğazım düğümlendi.Ayrıca güçlü metaforik yapısına ve şahane hikayesine ek olarak camus'nun futbol tutkusundan da izler taşıyan klasik roman. romanda gonzalez isimli karakterde vücut bulan futbol tutkusu, bir futbol sahasının karantinaya çevrilmesiyle de yerini bulur.. Çok fazla uzatmak niyetinde değilim bu güzel eseri okuyun okutturun sevgili dostlar.Yeni bir kitapta buluşmak umuduyla huzurlu geceler dilerim.Kitapla kalın
VebaAlbert Camus · Can Yayınları · 202024,6bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

Sinan Akbaş

, bir kitap okudu
Puan vermedi·303 syf.··
4 günde okudu
·
2019 22. kitabı
Albert Camus
7.9/10 · 24,6bin okunma
“Her zaman benden daha tutsak biri vardır”
“Ama bir öğretmen iki kere ikinin dört ettiğini öğretiyor diye tebrik edilmez”
—O bir ermiş mi?diye soruyordu Tarrou.Ve şöyle yanıtlıyordu. +Evet,ermişlik bir alışkanlıklar bütünüdür..