Tuğba

Tuğba
@sonsayfa7
“Rabbi yessir velâ tuassir Rabbi temmim bi’l-hayr.” ⚘️

Tuğba

, bir kitap okudu
Puan vermedi·320 syf.·
2026 5. kitabı
Doğan Cüceloğlu
8.5/10 · 37,8bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
"İnsan neden okur?" Sorusunun bendeki yanıtı bu. İnsan kendini tanımak için okur. Bunu da ancak olgunluğa erişmiş bir insan idrak edebilir.
Doğası gereği insanın hayatında olayları anlamlı bir öykü biçimine sokma ihtiyacı vardır. Öyküleştiremediği bir hayat insanı sıkmaya başlar ve zamanla insan hayattan kopar. İşte okumak yaşama anlam vermenin yollarından biri; tek yolu değil ama uygarlığın keşfettiği en güçlü yollardan biri.
Bir insan yetişmeye karar verdiği zaman onu yetiştirecek en önemli kişi yine kendisidir. Sen ancak onun hedeflerini bulmasına yardım edebilirsin.
Başkasıyla sohbet edebilmek için kişinin öncelikle kendisiyle sohbet etmeyi öğrenmesi gerekir.