Mevlana şöyle diyor:
"Aşıklar bir yerde sonunda karşılaşmazlar. Onlar zaten başından beri birbirlerinin içindedir."
Belki de bu yüzden gerçek aşk, yeni bir şey bulmak gibi hissettirmez.
Daha çok, uzun zamandır kaybettiğin bir parçanı yeniden bulmak gibi hissettirir.
Birinin yanında, ilk kez daha az kaygılanırsın.
Daha az düşünürsün. Daha az performans gösterirsin.
Daha çok gülersin. Daha çok saçmalarsın. Daha çok çocuklaşırsın. Çünkü artık sevilmek için kim olduğunu değiştirmen gerekmiyordur.
Ve bence aşkin en romantik tarafı da bu. Birinin sana "olduğun halin yeterli hissini yaşatması.
Seni en çok heyecanlandıran kişi olmayabilir.
Ama yanında, en çok kendin olduğun kişi olabilir.
Belki de gerçek ask; birini bulmak ziyade, kendini kaybetmeden bir başkasını sevebilmektir."