Mustafa Kemal Atatürk’ün neden okul müfredatında bu kitabın yer alması gerektiği söylemini daha iyi anladım. Eğitimin toplumsal kalkınmada ne denli önemli bir unsur olduğunu, gelişimin her şeyden önce eğitimle mümkün olduğunu çok güzel anlatan bir kitap. Özellikle günü birlik eğitim sisteminin değiştiği ülkemizde (bir önceki dönem savunma bakanı olan kişinin, bir sonraki döneme milli eğitim bakanı olması örneği ya da her dönem değişen, hatta bir dönemde iki kere değişen milli eğitim bakanlığı örneği) bu kitabın baş ucu eserlerimizden biri olması gerekmektedir. Atıştırmalık diye tabir edilen bir kitap, ama içerisindeki her bir kelime adeta bir toplumu inşa eden tuğlalar misali insanın kafasında yer ediyor. Umarım birgün bizler de bu kitapta yer alan eğitim bilincini kazanırız ve toplumsal refaha erişiriz.