Öfke ikincil bir duygudur, yani asıl hissettiğimiz duygunun arkasından çıkar. Hayatında dikkate alınmıyorsan, saygı görmüyorsan, söylediklerin dinlenmiyorsa, hayal kırıklığına uğruyorsan, değersiz hissettiriliyorsan ve bunları sağlıklı şekilde ifade etmiyorsan hemen arkasından öfke gelir.
Bir sorun varken sorunu ifade etmezsen aslında karşındaki insanın senin için yapabileceklerini de kısıtlıyorsun. Çünkü iyi niyetli insanlar da bazen hatalı davranabilirler. Onlara kendimiz için doğru olanı bizim öğretmemiz lazım, biz sustuğumuz zaman onlar bilmeden aynı şekilde davranmaya devam edeceklerdir.
İlerleyen yaşlarda, kendimizi korumamız için bencillik, şımarıklık, yaramazlık gibi davranışların birazcık da olsa sosuna ihtiyacımız var. Ama aşırı cezalandırmayla karşılaşan çocuk içinden bunları tamamen siliyor.