"Bir gün, " dedi Mevlana, gözleri maviliği gitgide derinleşen göklerin sonsuzluğunda, "bana, 'falanca zat hiç günah işlememiştir, ' demişlerdi. Ne cevap verdim bilir misin Hüsameddin? "
"Bilmem Efendim. "
" 'Keşke günah işleseydi de sonra pişman olsaydı, ' dedim.
Peygamberimiz (s.a.v.) buyururlar ki , 'Eğer siz, hiç günah işlemeseydiniz, Allah (c.c.) sizi yok eder ve günah işleyip hemen arkasından tövbe eden bir kavim yaratırdı. '
Günah elbette ki kötüdür; ancak onda, insanın kibrini kıran ve boynunu bükerek olgunlaştıran yüceltici bir taraf bulunur. "