İnsan her şeyi unutur. Zaten dünya kurulalı beri unutulmamış ne vardır ki? Büyük hadiseler, büyük felaketler ve acılar, yazı icat edildikten sonra yalnız hafızalara emanet edilmeyip kitaplara da yazıldığı halde yine unutulmuştur. İnsan hafızası, asırlar boyunca olup biten hadiseler şöyle bir kenarda dursun, kendi ömrü içinde başından geçenleri bile unutur. Cenabı Hakk'ın insanlara bahşettiği en büyük nimet, olan bitenleri unutmamak kabiliyeti değil, ondan daha kuvvetli olan unutmak kudretidir. Her şeyi hatırlamış olsaydık halimiz ne feci olacaktı, hiç düşündünüz mü?