Terkedilen kültür, biraz da şu veya bu sebeple kendini terkettirmiştir de. Ama hangi kültürden geldiğimizi unutmamak, çıkış yerini hatırda tutmak bizim için bir varoluş teminatıdır.
Şimdi bana yorum bekleyen bunca siyasî olay cereyan ediyorken, ülke insanlarının kafasını meşgul eden çetrefil meseleler yığılmış dururken, kalkıp bir zamanlar kimlere ne dediğimizi hatırlatmanın alemi yok demeyin. Dediğimizin aslı burada.
Telkinler altında kalarak ve tarihteki mesnedini aramaksızın "iyi" ve "kötü" konusunda tercihlerde bulunursak gücümüzü yerli yerine harcayamayız; ya heba ederiz veya bizim zararımıza çalışanların değirmenine su taşırız