Kendim için ne olduğuma önem verdiğim kadar başka insanlar için ne olduğuma önem vermiyorum. Kendi varlığımla zengin olmak istiyorum,ödünç aldıklarımla değil. Diğerleri olayları ve görüntüleri yalnızca dışarıdan görüyorlar. Oysa her birimiz, içimiz korku ve ateş dolu olsa bile dışarıya iyi görünebiliriz. Onlar benim kalbimi değil, yalnızca davranışlarımı görüyorlar.
İşte bu yüzden dış görünüşe dayalı bütün yargılar son derece belirsiz ve şüphelidir. Herkesin en güvenilir tanığı kendidir.
Araştırmanız gereken,insanların sizin hakkınızda nasıl konuştuğu değil,sizin kendi hakkınızda nasıl konuştuğunuzdur. Kendi kendinizden çıkın ve önce kendinizi karşılamak için hazırlanın. Kendini yönetmeyi bilmeyen insan, kendiyle gurur duyamaz.