Şule Tuba YAVUZ TAŞMAN

Şule Tuba YAVUZ TAŞMAN
@stabilhemsire
İnsanların öldüğü hiçbir dava haklı değildir. Piyanist O gemi bir gün gelecek
Hemşire
Sağlık yönetimi
Ahmetli
17 okur puanı
Nisan 2018 tarihinde katıldı
Puan vermedi·140 syf.··
Beğendi
·
2019 4. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 27 Mart 2019 19:13
İnsanın içini okumak bu olsa gerek. Kitap bizim kendimize bile itiraf edemediğimiz hatta itiraf etsekte kabul etmeyip kendi kendimize muhalefet olacağımız içimizde bulunan tabiri caizse kötü bencil kibirli yer yer iğrenç sefil korkak duygu ve düşünceleri cesurca anlatmış. Kitap anlatmamış aslında yazar yazmış.(benim elim gitmez yazamazdım, hadi yazdım 1 dk tutmadan o yazdığım kağıdı imha ederdim muhtemelen. Ki kitaptaki kahramanımız pardon antikahramanımız da zaman zaman yazıp yazmamak konusunda kararsız kaldı.) Herkesin içinde vardır da bunlar, kimisi yok yok çoğu hatta çoğumuz diyeyim kendimi de ayırmayayım, baskılar bu duyguları. Kim bilir belkide olması gerekir, hep iyi duygular besleyecek değiliz ya. "Her şey zıddıyla kaim" diye bir söz hatırlıyorum ve içimi rahatlatıyorum. Dostoyevski gene konuşturmuş kalemini. Okuduğum öğrendiğim her şey de beni çok etkileyen harika bi yazar. . Bu kitapta en sevdiklerim arasına girdi. Neredeyse her satırının altını çizdim. Şiddetle tavsiye ederim. Keyifli okumalar. .
Yeraltından NotlarFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025159,6bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
10/10
·132 syf.··
Beğendi
·
2018 32. kitabı
MAHKUM ! Mahkum olmak başlı başına problem, çirkin bir kelime zaten ama birde başına 'İDAM' kelimesini ekle bu sefer çirkinliklen öte korkunç bir şey oluyor. İDAM MAHKUMU !! Bir konu bu kadar iyi işlenebilir mi ya ? Kitabı okumaya başladığımda böyle bi şey beklemiyordum. Beklemiyodum derken Hani bazı duygular anlar vardır yaşamadan bilirsin ama anlaman mümkün değildir. İşte kitap bunu başarmış daha doğrusu yazar başarmış. Sanki idam edilen adamın zihnine girmiş ve orda onunla birlikte idam edileceği güne kadar her şeyi canlı canlı yaşamış hissine kapıldım. İdamı oldum olası sevmem ve karşıyım. Kimsenin İdamı hak ettiğini de düşünmüyorum. Dünyada çok vahşi korkunç insanlar var, hani ölseler üzülmem ama onların idam edilmesi bence daha onların yaptıklarından daha korkunç.. Bir cinayetin meşrulaştırılması.! Akıl alır bir şey değil.. 'İdam cezasının olduğu bir devlet ve bunu isteyen bir halk' daha acı bir şey yok bence ben anlatamam ama kitap duygularıma tercüman olmuş resmen. Kitabı bitirdikten sonra sinir krizleri geçirsemde kitaba aşık oldum diyebilirim. Herkese tavsiye ederim..
Bir İdam Mahkûmunun Son GünüVictor Hugo · Can Yayınları · 2019152,6bin okunma