"sönmüş zannettiğim yaradan yine bu akşam kanlar sızıyor.."
Bu kitap can acıtır bilginiz olsun. Nejat ve Fikret'in kara aşkını okuyoruz, bunlar birbirini deli gibi seven iki insan. Trajik bir aşk kitabı bu. Konusundan bahsedecek olursak; Fikret'in ölümünden sonra kızı Nedret'e bıraktığı günlüklerini okuyoruz. Bir yandan da Fikret'in kuzeni Suat'ın ağzından dinliyoruz olanları.
Fikret bir gün kendisini muayene etmek için gelen doktor nejat'a aşık olur fakat onun evli ve iki çocuklu olduğunu öğrenir. Bunu duyan Fikret kaçar gider uzak diyarlara ve kendinden yaşça büyük biriyle evlenir, başka şehre taşınırlar. Böylece Fikret kendini Nejat'tan uzak tuttuğunu düşünür fakat bir gün kader onları tekrar bir araya getirir ve hayatları bambaşka yöne doğru evrilir...
Kitap edebiyatımızın anna karenina'sı olarak geçiyormuş. Çok duygulanarak okudum. Dil üslubu, olay akışı oldukça güzel bir şekilde yazılmış. Güzide Sabri duyguyu okura öyle güzel aktarmış ki... Bu aşk etik değerlere yakışmasa da çok saf ve temiz. Devam kitabı olan Nedret'i de bu ay için listeme aldım. Favorilerim arasına girdi...
"Onların varlıklarında bir benzerlik, bütün duygularında göze çarpan bir aynılık vardı. Bu ise ruhların kendiliğinden, ezeli bir tanışıklığı demek değil miydi?"