Biz yetişkinler dış dünyayı gözlemlerken daha önce yaşanmış şeylerle karşılaştırıp filtreler uygularız. Çocuk zihni ise dünyayı adeta bir spot ışığıyla aydınlatıp ne görüyorsa alır çünkü bunların ne olduğuna, iyiliğine kötülüğüne dair bir kodu olmadığı için algı dünyası tamamen ormanda ya da mağarada keşif yapan bir kâşifin durumuna benzer.