Genelde partnerimizin, bizim ne düşündüğümüzü bildiğini varsayar ve ne istediğimizi söylemenin önemli olmadığını düşünürüz. Eğer anlamamışsa ve bizde anladığını düşündüysek, beklediğimiz gibi davranmaz ve üzülür sonra da ‘bunu bilmeliydin’ deriz.
Kendinizle ilgili düşüncelerinizin de gerçek olması gerekmiyor. Bu nedenle kendi zihninizde kendinizle ilgili düşünceleri de kişisel algılamayın. Zihnin, kendisiyle konuşma yeteneği vardır