Çocuk kitabı gibi görünen ama yalnız çocuklara hitap etmeyen evrensel kitaplara bayılıyorum. Anlatılmak istenen, verilmek istenen mesaj öyle etkili bir şekilde anlatılmış ki sayfaları tekrar tekrar okumamak elde değil. Aslında ölümsüzlüğün sandığımız kadar büyüleyici olmadığını aksine sıkıcı, korkutucu ve bir o kadar da yanlış bir karar olduğunu radikal bir şekilde anlatıyor. Ölümün de hayatın bir parçası olduğunu ve hayat çarkımızım dönmesi için doğumumuz gibi ölümünde kaçınılmaz olduğunu ve bu çarka ayak uydurmamızın aslında sanıldığı kadar da zor olmadığını kısa ama öz bir şekilde anlatıyor başarılı yazar. Ben okumak için geç kalmış olabilirim ama herkesin er ya da geç okuması gereken bir eser. Teşekkürler...
Kendini tutamayıp konuştu :
"Ölmek istemiyorum."
"Hayır," dedi Angus yatıştırıcı bir sesle. "Şimdi değil. Şimdi ölmeyeceksin. Ama ölmekte çarkın bir parçasıdır, doğmak da. Bir parçayı alıp geri kalanını görmezden gelemezsin. Bütünün bir parçası olmak Tanrının bir lütfudur."