Hoşuma gitmeyen bir şey daha var: prens, düşüncelerime, bilgilerime kıymet veriyor da kalbime ve duygularıma o kadar ehemmiyet vermiyor. Hâlbuki benim göğsümü kabartan bir meziyetim varsa o da kalbimdir. Bütün kuvvetim, her saadet ve ızdırabım yalnız bu kaynaktan çıkıyor.
Yoluna bir dağ çıkan seyyahlar gibi olmak lazımdır. Şüphesiz o dağ olmasaydı yol daha kısa ve daha kolay olacaktı. Fakat mademki bir kere olmuştur ne çare! Onu aşmanın yoluna bakmalı.