Fahrenheit 451 her ne kadar bir distopya olsa da bence günümüz şartlarından farklı değil.Kitapları yakmıyoruz ama okumaktan korkuyoruz,okuyan insanları korkutmaya ve sindirmeye çalışıyoruz.Okuyan insan bambaşka bir beyindir,hayata başka bir bakış açısıyla bakar.Onların önünü kapatıyoruz.Fiziki bir yangın yok ama zihni bir yangını fitilliyoruz.Kitap çok sürükleyiciydi,başlarda bir bilim kurgu filmi izliyormuşum gibi hissettim sonrasında da baş rol Montag sanki bendim.Montag,kalıplaşmış şeyleri sorgulama babında kendiyle çok savaş verdi. Sistemi eleştirdi,neden sorusunu kendine sordu,kendiyle hesaplaştı.Yahu bu kitapları yakıyoruz ama niye yakıyoruz neyden kaçmaya çalışıyoruz sorusunu cevaplamaya çalıştı.Ve evet tam da düşündüğü gibiydi.2 dakikada yaktığı o kitaplar bir insan için bir ömür demekti.Montag da geç ya da erken bedelini bile bile,gözünü açtı.Önemli olan gözünü ne zaman açtığın değil bir şekilde eninde sonunda açabilmektir.Okumanızı tavsiye ederim