Sude

Başkasının kederiyle kederlenelim biraz da.Genç Werther'in acıları✨️
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·202 syf.··
2023 48. kitabı
Fahrenheit 451 her ne kadar bir distopya olsa da bence günümüz şartlarından farklı değil.Kitapları yakmıyoruz ama okumaktan korkuyoruz,okuyan insanları korkutmaya ve sindirmeye çalışıyoruz.Okuyan insan bambaşka bir beyindir,hayata başka bir bakış açısıyla bakar.Onların önünü kapatıyoruz.Fiziki bir yangın yok ama zihni bir yangını fitilliyoruz.Kitap çok sürükleyiciydi,başlarda bir bilim kurgu filmi izliyormuşum gibi hissettim sonrasında da baş rol Montag sanki bendim.Montag,kalıplaşmış şeyleri sorgulama babında kendiyle çok savaş verdi. Sistemi eleştirdi,neden sorusunu kendine sordu,kendiyle hesaplaştı.Yahu bu kitapları yakıyoruz ama niye yakıyoruz neyden kaçmaya çalışıyoruz sorusunu cevaplamaya çalıştı.Ve evet tam da düşündüğü gibiydi.2 dakikada yaktığı o kitaplar bir insan için bir ömür demekti.Montag da geç ya da erken bedelini bile bile,gözünü açtı.Önemli olan gözünü ne zaman açtığın değil bir şekilde eninde sonunda açabilmektir.Okumanızı tavsiye ederim
Fahrenheit 451Ray Bradbury · İthaki Yayınları · 2022108,5bin okunma
~"Ve bir şeyi unutmayalım;sizler önemli değilsiniz, hiçbir şey değilsiniz."
~"Yıllardır ilk kez kendimi canlı hissediyorum. Bir ömür öncesinde yapmam gereken bir şeyi yaptığımı hissediyorum."
~"Bir insan kaç kez dibe vurup da yaşamayı sürdürebilir? Nefes alamıyorum."