Müzikte ahengin kulağa hoş gelebilmesi için önce ahenksizlik olmalıymış. Bu sebeple müzikte ahenk ve ahenksizliğin bir arada var olması gerekiyormuş. Yaşamımızın da müzik gibi olduğunu söylüyor. Uyumdan önce uyumsuzluk olduğu için hayatlarımızın güzelliğini hissedebiliyormuşuz.
Kitap okurken başkalarının duygularını paylaşabiliyoruz .Bizleri bitmek tükenmek bilmeyen bir telaşla başarıya koşturacak şekilde tasarlanmış bu dünyada , koşmayı bırakıp etrafımızdaki insanlara bakma olanağı elde ediyoruz.