"Bütün dünyayı kocaman bir ülke olarak görmek istiyordu Sabahattin.
Din, dil ırk, cinsiyet ayrımı yapılmayan, kavgasız gürültüsüz, barış ve huzur içinden yaşanan bir dünyanın vatandaşı olmak istiyordu.
Gönlünde yatan aslan, tam olarak buydu."
Ah be Sabahattin Ali izin verirler mi, vermediler, vermiyorlar, vermeyecekler...