"Bu ne korkunç bir acıydı! Ben herkesten daha akıllı, daha soylu ve daha kültürlü olmama rağmen başkalarının karşısında ezilip büzülmekten, onların karşısında yıkıla yıkıla, zararlı, iğrenç bir böcek durumuna düşmüştüm ve bu durum bana acı veriyordu."
"Okumaktan başka yapacak bir şey bilmediğim gibi gidecek yerim de yoktu. Çevremde saygı duyulabilecek, beni kendisine çekebilecek bir uğraş bulamıyordum."
"Kendi evimde kitap okuyarak zaman geçiriyor, böylelikle içimde yükselen duyguları bastırmaya çalışıyordum. Sadece okuyor ve yararlanıyordum. Kitaplardan zevk, coşku ve acı alıyordum."