Ebû Abdullah el-Cedelî diyor ki: Hz. Âişe’ye (ra) Resûlullah’ın ehline karşı tutum ve davranışının nasıl olduğunu sordum. Şöyle karşılık verdi: “O, insanlar içerisinde ahlâkı en güzel olandı. Çirkin ve kaba ifadeler kullanmazdı. Çarşı ve pazarlarda münakaşaya girip, bağırıp, çağırmaz, kötülüğe, kötülükle mukabelede bulunmaz, af ve hoşgörüyü tercih ederdi.”