32) Enes b. Mâlik (radıyallahu anh) rivayet ediyor: "Biz, Rasulullah (s.a.v.) ile birlikte bi yolculukta idik. Kimimiz oruçlu, kimimiz ise oruçsuzdu. Sıcak bir günde bir yerde mola verdik. Çoğunlukla gölgelenenlerimiz, elbisesi olan kimselerdi. Bazılarımız da güneşten eliyle korunmaya çalışıyordu. Oruç tutan kimseler, bitkin düştüler. Oruç tutmayanlar ise kalkıp çadırları kurdular ve develere su içirdiler. Bunun üzerine Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: "Bugün oruç tutmayan kimseler sevabı alıp götürdüler."