Başkalarının gözünde yas tutmanın doğru,münasip bir yolu var;Ne çok az ne çok fazla.Ama yasın perdelerin gerisinde tutulan bir kısmı da var;sadece bize ve ölene ait bir kısım.Bana kalırsa teselliyi işte bu mahrem duygu paylaşımında,kalabalıktan ve yargılardan uzakta bulabiliriz.
Ama ben hep hayaletleri yaşlı,bilge,oyunbaz ruhlar diye tahayyül ederdim,sakalları upuzun,ciltleri kırış kırış.Yedi yaşında hayaletler olabileceği aklımın ucundan bile geçmezdi.