Aslında olumlu ve olumsuz duygular ifade edilmediği sürece derin bir ilişki yaşamak, hatta bir ilişki yaşamak mümkün değildir. Duyguların ifade edilmediği bir ilişki çok yüzeysel olur ve duygusal tuzaklarla doludur.Duygular uygun bir şekilde ifade edilmediği ve paylaşılmadığı için de öfke patlamalarının olması kaçınılmazdır. Duyguların ifade edilmesinin bir başka önemi ise duygularımızın ihtiyaçlarımızı fark etmemizde temel bir rol oynamalarıdır.