Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
304 syf.
·
Puan vermedi
Esenliğin Bir Yolu: Ekonomide Çözüm
Esenliğin Bir Yolu: Ekonomide Çözüm ❅ ❅ ❊ ❊ ❅ ❅ ❊ ❊ Yazının tamamı bir süre sonra yayınlanacak. ❅ ❅ ❊ ❊ ❅ ❅ ❊ ❊ Mezkûr bir katkı olan İslâmî ahlâk değer ilkelerine ve ekonomik aktivitenin insan mutluluğuna derinde tutulan bir adalet anlayışından neşet etmekte ve sosyal fayda mefhumu da insan eyleminin baş etkeni hâline gelmektedir. İslâm İktisadı, karakteristik bağlamında insan davranışlarını sosyal fayda temyizine bir ahlâkî kutsama halesi ekleyerek düzenleyebilir. Müfrit bir baskı uygulamadan ya da insan doğasını değiştirmeye çalışmadan, kalbi arındırmayı, zihni keskinleştirmeyi ve Müslümanların dinî olarak dayandığı inançları ile aslî kimlik duygusunu anımsatarak aşkınlıkla sonuçlanmayı hedefler. Dünyevî ve rûhânî güdülerin yekvücut olduğu mükemmel bir yaşam biçimi olarak İslâm; ekonomik olarak yararlı olmanın yanı sıra Allah sevgisi haricinde verme eylemi, ekonomik kazanç için duyulan yıpratıcı iştahı dizginler. Kaynakça: Syed Nawab Haider Naqvi, Ahlâklı Olmak ve İnsanın Esenliği Üzerine Görüşler: İslâm İktisadına Bir Katkı, çev. Miraç Çeven, İktisat Yayınları, İktisat Düşüncesi Dizisi-7, 1. Baskı 2019, 300 sayfa. Yunus Özdemir
Ahlaklı Olmak ve İnsanın Esenliği Üzerine Görüşler
Ahlaklı Olmak ve İnsanın Esenliği Üzerine GörüşlerSyed Nawab Haider Naqvi · İktisat Yayınları · 20192 okunma
224 syf.
10/10 puan verdi
Ahlaki İktisad
Ahlaki İktisad ❅ ❅ ❊ ❊ ❅ ❅ ❊ ❊ Yazının tamamı bir süre sonra yayınlanacak. ❅ ❅ ❊ ❊ ❅ ❅ ❊ ❊ İslâm iktisadının değer yüklü karakteri, anlam ve uygulama boyutuyla Müslüman bireyden Müslüman topluma geniş bir çerçeve çizer. Dine dayalı ahlâkın iktisada dâhil edilmesi yönüyle Müslüman ekonomisinin iktisadi
İslam, Ekonomi ve Toplum
İslam, Ekonomi ve ToplumSyed Nawab Haider Naqvi · İktisat Yayınları · 20184 okunma
Reklam
İnsan mutlak özgürlüğe sahip olamaz çünkü mutlak özgürlüğün tek sahibi Allah’tır.
Faiz karşısındaki İslami hüküm, aslında dağılımda adaletsizlikler üreten veya onları devam ettiren bütün finansal işlemleri yasaklayan genel bir kuralın hususi halidir.
Sosyalizmin özel mülkiyet kurumunun bütünüyle ortadan kaldırılması İslam’ın orta yol prensibine aykırıdır. Sosyalist felsefenin aksine İslam, bireye kendisi ve ailesinin ihtiyaçları nispetinde mülk edinme hakkı verir.
Sosyalizm ve İslam iktisadını birbirine eş değer görmek yersiz bir sonuçtur. Çünkü Marksçı görüşte iktisadi olayların, ahlaki kaygıları ve bilinci etkilediği kabul edilir.
Reklam
Sosyalizmden sosyal ve dağıtıcı adalet; kapitalizmden ise bireysel özgürlük çerçevesinde sermaye birikimi ve büyüme yakından incelenmelidir.
İnsan mutlak özgürlüğe sahip olamaz çünkü mutlak özgürlüğün tek sahibi Allah’tır.
Onlar, islam iktisadını oluşturmaya yönelik her çabaya kuşkuyla bakacak ve hoş karşılamayacaklardır. Çünkü bu kutsal addettikleri “tek düzen” neoklasik iktisat teorisine karşı saygısızlık olarak ve aynı zamanda seküler olmayacaktır.
Sosyo-ekonomik düzlemde, fakir ve ihtiyaç sahiplerine “verme” eylemi doğrudan manevi miraca/yükselişe eriştirecek çabalar ile ilişkilendirilmiştir. Bütüncül bir düşünce ve eylem çerçevesi oluşturan İslam, böylece toplumsal uyum ve iktisadi gelişme için gerekli ön koşulları tesis etmektedir.
11 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.