Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
208 syf.
5/10 puan verdi
Yazarımız gerek sosyal medyada gerekse radyo programlarından bilinen birisi. Kitap şiirsel ve metaforik bir dille yazılmış. Sıfat ve isim tamlamaları ve devrik cümleler her yerde. Bu da kitabı okurken anlaşılmayı zorlaştırıyor. Kişisel gelişim kitabı gibi görmek çok mantıklı değil. Kitap da bir katarsis gibi. Düz yazı yerine şiir kalıbında yazılsa daha iyi olurmuş belki. Bazı yerler otobiyografi özelliği taşıyor. Kendinizden bir şeyler bulabilirsiniz tabi. Ama ben daha çok süslü anlatımdan ziyade direk, öz, sade ve anlaşılır üsluptan yanayım. Böylece kendim için bir boşluk kalıyor. Kitapla duygusal bağ kurabileceğim fırsat doğuyor. Kelimeler, metaforlar, benzetmeler, mübağalalar, devrik cümleler, tamlalamalar şelale gibi akınca olmuyor. Anlamı bulmakta zorlanıyorum. Bunlar tabi öznel fikirler. Yazarımızın eline sağlık. Okuyacaklara şimdiden iyi okurlar dilerim.
Geçecek mi?
Geçecek mi?Gökhan Çınar · Destek Yayınları · 2018560 okunma
En haklı isyan..
Gazetelere yazı göndermeme bile müsaade etmiyorlar. Bana bir şey yazdırtmadıktan sonra beni niye okuttunuz? "Âlemin kızları yazıyorlar bir şey olmuyor da ben yazarsam mı ayıp olacak?" diye cok rica ediyorum. "Hayır olmaz... Hayır olmaz... Sana sahip olacak adam müsaade ederse o zaman yazarsın," cevabını veriyorlar... İşitiyor musunuz? Bana sahip olacak adam. Of... Şimdiden bu adamı hiç sevmiyorum... Çünkü daha adını bilmeden, yüzünü görmeden bu adamın arzusuna, emrine tâbi bulunuyorum... Babamın sahiplenmesinden çıkıp onun nüfuzu altına mı gireceğim?
Reklam
Ama biraz da çilek gibi tabi
Ananas gibi, ahududu gibi Ama daha çok avokado gibi tabii
niyeyse aklıma bir istismar biçimi olan love bombing geldi; iyilikteki kötülük.
kötülük timsali Dalville (Sade'ın romanı Justine'deki karakterlerden birisi) -Aydınlanmacı moral-sense (ahlak duygusu) felsefesini kasten anlam kaymasına uğratarak- erdemli davranmanın bir tür bencillik olduğunu ileri sürer: Erdemlilik ahlaklılığın kendini deneyimlemesinden duyulan hazdan başka bir şey değildir. Değerlerin yeniden değerlendirilmesi, ahlakı doğal bir dürtüye indirgeyen ve basit bencillikle aynı mertebeye yerleştiren maddeci bir öğretinin buyruğu altında gerçekleşmektedir. Doğayla kurulan bağlantı güç yasasına tabi olan toplumsal çıkar kavgasını savunmaya varır -yani bir bakıma henüz adı konmamış Darwinizme: "Bil ki uygarlık doğal düzenleri altüst etmişse de, onun haklarına dokunmamıştır. Doğa baştan itibaren güçlü ve zayıf canlılar yarattı. Amacı daima zayıfları güçlülere tabi kılmaktı, mesela kuzuyu aslana, böceği file. İnsanın becerikliliği ve zekası, konumunu değiştirdi. Artık sıralamadaki yeri belirleyen şey fiziksel kuvvet değil, insanın sahip olduğu zenginliklerdi." Adorno ve Horkheimer tarafından Sade'ın romanı Juliette (1797) için kullanılmış bir deyişle uygarlığı "kendi silahlarıyla" vuran böyle bir hayat dersi açısından, davranışları belirleyen kuvvetler dürtü ve sahip olma hırsı, kötü huy ve zevktir. Justine de acılar çekme pahasına, insanın doğası gereği kötü olduğunu ve tutkularının girdabında berrak bilincini yitirdiğini öğrenecektir.
Müşküle tabi zulüm Peki derdime dert ne diye Beni anlamadın da kanatma canım, ne olur?🎶 ~emre fel
Akkoyunlular Azerbaycan topraklarını Türkleştiriyor...
❝ Akkoyunlular, Azerbaycan'ın Türkleşmesinde etkin rol almışlardı. Akkoyunlular, Koca Hacılı, Mosullu, Afşar, Bayat, Bayındır, Karamanlı, Kaçar, Çakırlı ve Ahmetli gibi farklı Oğuz boylarından ibaretti... Akkoyunlu Devleti Uzun Hasan'ın hükümdarlığı altında en parlak dönemini yaşadı. Kür Nehri'nin güneyindeki Azerbaycan toprakları, Ermenilerin yaşadığı bölgeler, Doğu Gürcistan vilayeti ve Doğu Anadolu devletin sınırları içerisine alındı. Halkın rağbetini kazanmak isteyen Uzun Hasan bazı reformlara imza attı, vergi Kanunnamesi çıkarttı. Böylece halkın durumu iyileşirken devletin ekonomik gücü arttı. Ayrıca yerel derebeylerini merkezi yönetime tabi ederek onların yararına bazı ıslahatlar gerçekleştirdi. Nizami ordu kurarak ateşli silahlarla teçhiz etti. ❞
Reklam
TEMEKKÜN BÂBI
"Kulluk ancak, maksudun, kasdın ve yolun Resulullah (sav)'a uyması ile tam olur. Çünkü Resulullah (sav)'ın maksudu, bir olan Allah Teala'ydı. Kasdı Allah'ın emirlerini nefsinde ve mahlukatında yerine getirmekti. Yolu ise kendine vahyolunana uymaktır. Sahabe (r.anhum) bu hususta ona, Allah'a kavuşana kadar eşlik ettiler. Sonra onlara tabi olan tabiûn geldi ve onların izini takib etti. Sonra insanların yolları ayrıldı..."
Sayfa 191 - İnsan Yayınları 60
336 syf.
·
Puan vermedi
#arzununokudukları #okudumbitti #yorum #gerilim #hizmetçininsırrı @olimposyayinlari @freidaMcfadden
Hizmetçinin Sırrı
Hizmetçinin SırrıFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 20231,171 okunma
394 syf.
7/10 puan verdi
kitap 2019-20 dolaylarında bir gün rüyama girdi ve algıda seçicilik olacak ya ismini duymaya başladım oradan buradan. bu kitap dedim benim için bir mesaj barındırıyor mutlaka ya okuyayım ya da filmi izleyeyim. filmini izlemiştim ve gerçekten de bir mesaj almadım tabii ki. benim çok fazla romantiklikten kafayı sıyırmış halimin hayaliydi. seneler sonra birden aklıma düştü bu sefer okuyayım diye. yine bir mesaj vermedi bana yalnızca sorarım "nerede bu mr. darcy'ler?" romanda lizzy ve darcy arasındaki ilişkiden çok çevrenin ilişkilerini ve olup bitenleri takip ediyor gibiydik. jane ve bingley ile daha fazla ilgilendik hatta ve hatta lydia ve wichkam belası ile de maalesef daha çok ilgilendik. e tabi altlarından hep sevgili darcyciğimiz fırtladı ama yine de daha fazlasını okumak istedim sürekli. bilmiyorum..... bu bir inceleme değil aslında benim kitaba olan eleştirim biraz. onun dışında keyifli, akıcı ve dönemi ne kadar eski olursa olsun saran bir kitaptı. bir kadın elinden çıktığı, o naifliği belliydi (kitapta kadınlar evlilik objesi olarak sunulunca bi' tık üzüyor elbette de)
Gurur ve Önyargı
Gurur ve ÖnyargıJane Austen · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202376bin okunma
Yani eş olarak rol model olacak bir baba ya da aile büyü­ğüm olmadı
Kırk yaşındayım ve bekârım. Hiç evlilik yapmadım. Ailemizde örnek alabileceğim bir evlilik olmadığından mıdır? Babamı erken yaşta ben lisedeyken kaybettiğimden midir? Yoksa kendi asosyalliğimden midir? Bilemiyorum, ama bu yaşıma kadar evlenmedim. Kaderimde evlenmek var mı? Tabi ki onu da bilmiyorum... Ben evliliği, hayata ikinci bir başlangıç olarak görüyo­ rum. Gönlüme göre biri karşıma hiç çıkmadı. Şansımı sanal âlemde denedim ama o da olmadı. Babam kırk bir yaşında vefat etti. Dedelerimiz vefat et­ miş, biz göremedik. Dayımlar uzaktaydı. Amcamız ilgilendi ama o da uzak şehirdeydi. Enişte desem biri alkolik. Halamın eşi onu terk etmişti, diğer bir halam deseniz yine aynı du­rum vs. vs... Yani eş olarak rol model olacak bir baba ya da aile büyü­ ğüm olmadı...
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.