Ana karakter olan Talya'yı okurken kendimi okuyormuşum gibi hissettim. Kitapta duygu aktarımı çok yoğun, tam içinize ulaşabiliyor. Kitap tam bir gençlik kitabı. Bazı yerleri klişe gelebilir ama zaten olayı bu değil midir biraz?
Talya, kolejde okuyan başarılı bir kız. İlgisiz bir aileye sahip, arkadaş edinemediğini düşünüyor. Geçmişten kalan hasarlar, alınan küçük intikamlar ve sonra onun getirdiği azaplar...
Hazar denen şahısla da arasında kurtulamadığı bir bağ var. Tabii sadece Talya'nın içinde olan bir bağ.
Bir gün proje ödevinde Gazel Hanzevir ile eşleşiyor. Kitap da zaten orada başlıyor. Talya, Hazar'dan kalan travmalarla Gazel'den kaçmaya çalışıyor. Gazel'in de bir kalpkıran olma ihtimali var çünkü...
Kitabın konusu buna dayanıyor. Tabii bir de arka planlar var. Vasilyev ailesi, taht tartışmaları, büyük sırlar... Açıkçası sırları tahmin etmeye çalışıp okumaktan zevk aldım. Klişe olmaktan bu kısımda kurtardığını düşüyorum.
Eğer Talya karakteriyle kendinizi bağdaştıramazsanız okurken bazı yerleri saçma bulup karakterlere kızabilirsiniz. Ama yine de kitabı sıkıcı bulacağınızı düşünmüyorum. Olaylar, sürekli devam ediyor.
Beyza Aksoy'un diğer kitapları olan Siyah Kuğu ve Onun Şeytanları'nı sevdiyseniz bunu da kesinlikle okumanızı öneriyorum:)