Tutunamayanlar bazı kitap severlerin okuduğu,bazılarının yarım bıraktığı,
bazılarının da hiç okumaya cesaret edemediği bir eser.Okunması zor olan bir
kitap olduğu doğru fakat ben bunun hayatımızın doğru zamanında okunması
ile ilgili olduğunu düşünüyorum.Oğuz Atay'ın kendine has üslubu okumayı biraz
zorlaştırabilir.
Selim Işık, hayata dair fikirleriyle,hayatını sorgulamasıyla karşımıza çıkan bir
karakter.İyi niyetli bir karakter ve iyi niyeti yüzünden çoğu zaman hayal kırıklığına uğruyor.
Turgut Özben,ise her karşılaştığı insanda Selim'in ayrı bir yönünü öğreniyor.Selim'in içsel
çatışmalarının derinine iniyor ve intihar etmeden önceki geçmişini araştırıyor.
Ben kitabı çok sevdim.Evet okudum ve bitirdim ama ilerde mutlaka tekrar okuyacağım çünkü
inanıyorum ki okuyan değiştiğinde eser de değişir.Ruhunda yalnız kalmış
birisi olan Selim Işık'tan inanıyorum ki daha öğreneceğim çok şey var.
O kadar özel bir kitapki herkesin mutlaka bir sayfada içindeki Tutunamayanı bulabileceğini
biliyorum.Okurken Selim zaman zaman beni üzüp, zaman zaman da yüzümde gülümseme bıraktı.Ayrıca kitap hakkında bir çok çalışma yapılmış,hakkında makaleler yayımlanmış olduğunu
duydum.İlerleyen zamanlarımda bunları da araştırıp okumayı istiyorum.