Dolayısıyla Tanrı'nın varlığı gibi bir sorun yoktur. Kur'an'da "inanmayan" kimse (kâfir bi ni'met'ullah), bizim anladığımız biçimiyle ateist, Tanrı'ya inanmayan biri değildir ama O'na şükran duymayan, Tanrı'ya neler borçlu olduğunu bildiği halde, O'na şükretmeyen, saygı göstermeyen kimsedir.
Böylece Kur'an, Kureyş'e yeni bir şey öğretmemektedir. Gerçek ten de O, bilinmekte olanların "anımsatıcısı"dır; bu bilgilere kolay anlaşılır bir açıklık getirmektedir. Kur'an sık sık "Görmediniz mi.?" veya "Düşünmediniz mi.?" cümlesiyle bir konuyu ele alır.